"Látni és látszani" - az online brand építésének 10 alapszabálya


közzétéve: 2023. június 23. 10:37
olvasási idő: ~ 7 perc


A mai cikkemhez a KRESZ-ből kölcsönöztem egy gondolatot: "Látni és látszani". De miért is választottam ezt a címet? Hogy jön ez bárhogy is a weboldalkészítéshez, vagy az online stratégiákhoz? Egyszerű. Modern világunkban a piac túltelített, minden szolgáltatásra és termékre sorban állnak az eladók, hogy kiszolgálják a vevőket. Ez persze senki kedvét ne vegye el, a megoldás egyszerű, ki kell tűnnünk, egyedivé kell válnunk, erről írok ma, hogyan is kezdjünk neki?

  1. Piacfelmérés:
    Mindenekelőtt "lássunk tisztán", ismerjük meg a piacot, mérjük fel, kik lesznek a versenytársaink, ők milyen stratégiákat alkalmaznak, kiket céloztak meg? Tanulhatunk a konkurrencától, a jó és főleg a rossz gyakorlatokból. Ha van egy veresenytárs, akinek megtaláljuk a hibát a stratégiájában, az hatalmas előnyt jelenthet számunkra.
    Ismerjük meg a mezőnyt, hiszen csak úgy tudunk megnyerni egy versenyt, ha tudjuk kik lesznek az ellenfeleink!
     
  2. Célcsoport meghatározása:
    Az online térben hatékonyan megszólítani a célcsoportot kulcsfontosságú. Fontos megérteni az igényeiket, preferenciáikat és viselkedési mintázataikat annak érdekében, hogy a weboldalunkkal releváns és vonzó tartalmat tudjunk nyújtani számukra. A legszerencsésebb, ha megtaláljuk a "fehér foltot" a kielégítetlen vevői kört aki a profilunkba illik és megcélozhatjuk őket. De ne bonyolítsuk túl. A következő kérdésekre keressünk válaszokat:
    Kit akarok megszólítani? Hol tudom elérni a közönségemet a leghatékonyabban? Milyen eszközöket szeret a vevőm, milyen stílusban kell megszólítsam őt?
     
  3. Arculati koncepció:
    Sokat ismétlem, de nem lehet kikerülni a közhelyet: az arculat azonosítja és különbözteti meg a vállalkozást a versenytársaktól. Minél egyedülállóbb az arculat, minél jobban tükrözi a vállalkozás értékeit, stílusát annál inkább biztosítja a sikerünket. Fontos, hogy az arculat összhangban legyen a célközönség preferenciáival.
    Legyünk mások, mint mások! Látsszunk jól az úton! Legyünk egyediek, próbáljuk meghökkenteni a látogatót / olvasót!
     
  4. Webdesign és felhasználói élmény:
    A megjelenés és a szerkezet meghatározó hatással van a látogatókra. Az üzleti céloknak és az arculati koncepciónak megfelelően kell terveznünk a weboldalt, úgy, hogy közben vonzó és könnyen navigálható is legyen, ezáltal pozitív felhasználói élményt nyújtson. Ezt az arányt nem feltétlen könnyű megtalálni, szerencsés lehet szakértő segítségét kérni. A nagyobb webfejlesztő cégeknél ez külön munkakör, a UX manager (az User eXperience-ből ered), én szabadúszó fejlesztőként saját magam csinálom ezt is, köteteket lehet megtölteni vele, ezen a területen találkozik az esztétikum és a viselkedéspszichológia. Persze az indulásnál ebben sem kell feltétlenül ennyire elveszni, két alapszabály:
    Az arculat legyen látványos, ugyanakkor letisztult, átlátható és könnyen használható! Próbáljuk "idegen szemmel" is nézni az oldalt, elvégre nem magunknak készül. 
     
  5. Tartalomstratégia:
    A tartalomnak relevánsnak, értékesnek és minőséginek kell lennie. A célcsoport igényeihez igazodó tartalommal lehetünk jelen az online térben és építhetünk kapcsolatot az ügyfelekkel. Ezek az általánosságok. A nehézség ott kezdődik, hogy nem lehet se túl rövid, mert igénytelennek tűnik, se túl hosszú, mert nem olvassák el. Nem lehet öntömjénező, mert visszatetszést kelt, de túl szerény sem, mert nem tudjuk szerénységgel elnyerni a látogató bizalmát. A tartalom nem lehet se túl "szakmai", mert nem értik, se túl "civil" mert nem kapnak válaszokat a kérsdéseikre, igazából az előző posztban is felmerült ez. Ez is a UX manager feladatköre, külön művészet, ha valaki profin akarja csinálni, de egyelőre érjük be ezzel:
    A mérték érték, törekedjünk az egyensúlyra! Legyünk informatívak, de olvasmányosak, használjunk összefoglalókat, a részletes leírásokat rendezzük letölthető fájlokba, ne zúdítsuk az olvasóra azonnal!
     
  6. SEO-optimalizáció:
    Szintén az előző posztban érintettük, ugyanakkor nem maradhat ki ebből a felsorolásból sem. Az organikus keresési találatokban való megjelenés az egyik legfontosabb tényező a weboldal sikerében, bár a közösségi médiákban való jelenlét manapság ezt erősen beárnyékolja, és érzésem szerint a mesterséges intelligencia (a továbbiakban MI) is tovább fogja tarkítani ezt a képet. A következő pár évben az MI egyre inkább fogja segíteni az internetes keresést, mint egy személyi asszisztens. De bármilyen platformról is legyen szó, a SEO (Search Engine Optimization) technikákkal határozzuk meg, hogy a kereső robotok mit láthatnak az oldalunkból. Ez határozza meg egy Facebook / Instagram megosztásnál is, hogy hogy jelenik meg az oldalunk!
    A SEO egy erősen átalakuló, de meghatározó feladat, biztosítsunk rá erőforrást, nem hagyhatjuk figyelmen kívül, különben nem találnak meg minket a potenciális ügyfelek.
     
  7. Hirdetési stratégiák:
    Az online hirdetési lehetőségek széles választéka áll rendelkezésünkre a célközönség megszólítására. A megfelelő hirdetési stratégiák kiválasztása és alkalmazása segít növelni az online láthatóságot és elérni a kívánt eredményeket. Ez egy hatalmas téma, a következő posztot erről tervezem írni. Hihetetlenül jó eszközök vannak a kezünkben, Facebook, Google Hirdetések, affiliate marketing, megannyi olcsó és hatékony eszköz, amit az elmúlt 10-15 évben kaptunk kézbe, éljünk velük!
    Hirdessünk! Ne bízzunk az organikus növekedésben, egy jól kitalált hirdetési stratégia bőven megtermeli a költségeit és segíthet egy vállalkozás beindulásában, felfuttatásában!
     
  8. A/B tesztelés és analitika:
    Fontos monitorozni és mérni a weboldal teljesítményét. Az A/B tesztek segítségével kipróbálhatunk különböző változatokat és optimalizálhatjuk az oldalt az elérés és konverziók növelése érdekében. Az A/B tesztelés során két vagy több változatot hozunk létre az oldalunkon, és véletlenszerűen megosztjuk a látogatókat ezek között a változatok között. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy objektív adatokat gyűjtsünk arról, hogy melyik változat működik jobban. Az analitikai eszközök segítségével pontosan nyomon követhetjük a látogatók viselkedését és az eredményeket, az adatok alapján pedig meghozhatjuk az optimalizációs döntéseket. Ez is már "haladó" technika, konzultáljunk erről szakértővel, ez az oldal indulásánál segíthet olyan dolgok eldöntésében, amit nem szerencsés, ha mi döntünk el, a közönség véleménye mérvadó.
    Ha nem tudunk, vagy nem szerencsés vezetői döntés alapján haladni, vonjuk be a látogatót! Készítsünk A/B verziókat, és az analitika alapján határozzuk meg, merre haladunk!
     
  9. Folyamatos fejlesztés és adaptáció:
    Az online tér folyamatosan változik, így a weboldalunkat is folyamatosan fejleszteni kell a változó piaci igényekhez és trendekhez igazodva. Aki tartja a pozícióját az valójában mindig lemarad. Fejlesszünk, újítsunk, kommunikáljuk, merjünk megújulni!
    Ha már műdödik és jó az oldalunk, ne hagyjuk beporosodni. Állandóan dolgozzunk rajta!
     
  10. Pozíció védelme:
    Ha már benne vagyunk a tutiban, arra is kell vigyázzunk, hogy ne lopják el a termékünket, az arculatunkat és a tudásunkat. Mint minden szellemi termékre erre is számos jogvédelmet alkalmazhatunk, levédhetjük a nevet, az arculatot, ha nagyon ügyesek vagyunk szabadalmat is kérhetünk a márkánkra, ez a legnagyobb elérhető védelem. És sajnos nem csak a konkurrencia lop. Rengeteg ázsiai (orosz, indiai, kínai) "klón" fut nagy márkák oldalairól, adathalász céllal. Ha egy ilyenbe belefutunk, a mi oldalunkkal szembeni bizalmat is alááshatják, ezt is állandóan monitorozni kell.
    Az online arculatunk érték, vigyázzunk rá, mert ellophatják!

Remélem tetszett a mai cikkem, és sok hasznos információt talált benne. Ha Ön is szeretné weboldalát a fenti szempontoknak megfelelően megvalósítani vagy fejleszteni, forduljon hozzám bizalommal, az összes területen számíthat a támogatásomra!

érdekel!

Fotó: rawpixel.com

Keresés
Hogy ki vagyok?

Hohol Róbert...engedje meg, hogy bemutatkozzam. Hohol Róbert vagyok, arculattervezéssel, webdesignnal, grafikával foglalkozom egy kis keresőoptimalizálással fűszerezve.

Munkáim során törekszem a tökéletes funkcionalitásra és a kreativitásra, hogy ügyfeleim igényeit a lehető legjobban kielégítsem.

Hiszek abban, hogy a modern technológiák használatával a vállalkozások jobb eredményeket érhetnek el, és ezáltal még sikeresebbek lehetnek. Az általam kínált szolgáltatások az Ön vállalkozásának is segíthetnek ebben az növekedésben. Nézze meg portfóliómat a munkáimról és lépjen velem kapcsolatba most.

Kérjen még ma ajánlatot a feladatra, garantálom, hogy elégedett lesz a végeredménnyel.

portfólióm
Tekintse meg a portfóliómat, és találja meg az inspirációt saját projektjeihez. Ha szeretne egyedi, stílusos és hatékony weboldalt, akkor keressen fel, és dolgozzunk együtt, hogy elérjük ezt a célt!
Der PC-Guru Fehérgalléros villanyszerelő
Fehérgalléros villanyszerelő
bpklimas.hu - Bölcs Pál klímaszerelő oldala A Magyar Humángenetikai és Genomikai Társaság XIV. Kongresszusa
Dr. Ostorházy László, korróziós szakértő oldala 15th World Processing Tomato Congress and 17th International Symposium on Processing Tomato
LESZ 2023 LELKI EGÉSZSÉG VILÁGNAPI SZAKMAI KONFERENCIA Budapesti Műszaki Egyetem, Anyagtudomány és Technológia Tanszék 13th Balaton Symposium
Gems Engineering Kft. International Symposium on Pharma Industry: Changing Scenario (PICS 2023 Symposium)