Az üzleti célok és a weboldal tervezése


közzétéve: 2023. június 10. 11:56
olvasási idő: ~ 5 perc

Az üzleti célok és a weboldal tervezése

Üzleti sikerünk elengedhetetlen eleme a modern vállalkozásoknak egy profi és jól tervezett weboldal. Az online jelenlét napjainkban kritikus fontosságú, hiszen a potenciális ügyfelek és partnerek többsége az interneten keresztül talál ránk. Ahhoz, hogy maximálisan kiaknázzuk a weboldalunkban rejlő lehetőségeket, fontos, hogy a tervezés során figyelembe vegyük az üzleti célokat.

Az első és legfontosabb lépés az üzleti célok meghatározása. Sok weboldal legnagyobb hibája, hogy nem ezzel kezdi az alkotó a munkát. Gondoljuk végig a következőket:

Mit akarunk elérni?

E célok lehetnek például a termék vagy szolgáltatás értékesítése, az ügyfélkör bővítése, a brandismertség növelése vagy akár az online jelenlét erősítése. Ezeken a célokon alapulva kell meghatároznunk a weboldalunk funkcionalitását és tartalmát, a fenti példákra vonatkoztatva teljesen más logika mentén épül fel egy terméket és egy szolgáltatást népszerűsítő oldal.

Kit akarunk megszólítani?

"A stílus maga az ember", ezt biztosan sokszor hallottuk már, van is benne valami ebben a formában is, viszont a "stílus maga a vállalkozás" egy vitathatatlan állítás. Fiatalok vagy idősek? Egyedülállók vagy családosok? Művészek vagy üzletemberek? Kik lesznek a célközönségünk. Ezt mindenképpen nekünk kell eldöntenünk, ennek fényében viszont érdemes kozultálnunk egy szakértővel, aki ismeri a felhasználói szokásokat, a trendeket és segít megtalálni a stílust, ami jópár évig fogja kísérni vállalkozásunkat.

Milyen "tartalomstratégiával" akarom elérni őket?

Az üzleti célokhoz igazodva fontos meghatározni, hogy milyen tartalommal szeretnénk megszólítani a célközönségünket. Ez lehet blogbejegyzések, termékismertetők, referenciák, esettanulmányok vagy akár oktatóvideók. A tartalomnak relevánsnak, értékesnek és következetesnek és leginkább hitelesnek kell lennie a vállalkozásunk céljai és értékei szerint.

Alapszabály, a piac és a verseny óriási. Ha ki akarunk emelkedni az ajánlatok tengeréből, már az értékesítés előtt értéket kell adnunk. Találjuk hát ki, milyen típusú tartalommal tudjuk leginkább megmutatni az értékeinket.

Hogy fognak minket megtalálni?

Ha már megpiszkáltuk a versenyt és az ajánlatok tengerét... Először is, nézzük meg újra, hogy fognak megtalálni minket a keresők, optimalizáljuk az oldalunkat. Végezzünk SEO analízist és optimalizálást, kulcsszavazzuk be az oldalunkat. Ez egy önálló tudomány, itt most nem is mennék ebbe bele jobban. Szerencsés ehhez is szakértővel egyeztetni.

Ha szükséges és "gyors behatolást" szeretnénk elérni válasszunk hirdetési stratégiát, alkalmazzuk a közösségi médiákat, affiliate marketinget, számos eszköz van tőlünk karnyújtásnyira, csak jól kell őket használnunk. Fontos azonban, hogy a "gyors behatolás" nem minden esetben kifizetődő, dönthetünk az organikus növekedés mellett is, a következő cikkemben ezzel foglalkozom majd.

Mekkora volument akarok elérni?

Ezt a pontot nem véletlenül hagytam a végére, mondhatni lazán kapcsolódik, hiszen rögtön fel is tehetjük a kérdést, hogy miért fontos? Ez a pont nem is a designt érinti, de a kialakítást mindenképpen. Képeljük el, eltelik egy fél év és az oldalunk nem hozza a számokat, amiket szeretnénk? Mit tehetünk? Egyszerű, meg kell tudnunk, hogy:

  • kik látogatják az oldalt?
  • mennyi időt töltenek az oldalunkon
  • ezt az időt mely aloldalakon töltik?
  • hová kattintanak?
  • hová NEM kattintanak?

Ha ezt kielemeztük, máris van beavatkozási lehetőségünk, javíthatunk az oldalunkon, indíthatunk egy célzott kampányt a fejlesztendő területre. Ez teljesen természetes, sőt! Mindig lehet fejleszteni, ehhez azonban a céljainkat számszerűsíeni kell, és mérhetővé kell tenni, hogy hol tartunk? Ez pedig már a website kialakításánál fontos. Mérjünk minél több mutatót, az "ördög mindig a részletekben rejlik". (elnézést, ma sok közhelyet használok, ez úgy tűnik ez egy ilyen téma...)

Összefoglaló

Az üzleti célok és a weboldal tervezése szorosan összefügg egymással. Az üzleti célok meghatározása alapján építhetjük fel a weboldalunkat, amely támogatja és elősegíti ezek elérését. Fontos figyelmet fordítani a felhasználói élményre, a designra és a konverzió optimalizálására, hogy a weboldalunk valóban hatékony eszköz lehessen az üzleti sikerünk elérésében.

Remélem, ez a cikk segített megérteni, hogy milyen fontos szerepet játszik az üzleti célok figyelembevétele a weboldal tervezésében. Ha bármilyen kérdése van, vagy segítségre lenne szüksége, örömmel állok rendelkezésédre. Sok sikert kívánok weboldala fejlesztéséhez és az üzleti céljai eléréséhez!

érdekel!
Keresés
Hogy ki vagyok?

Hohol Róbert...engedje meg, hogy bemutatkozzam. Hohol Róbert vagyok, arculattervezéssel, webdesignnal, grafikával foglalkozom egy kis keresőoptimalizálással fűszerezve.

Munkáim során törekszem a tökéletes funkcionalitásra és a kreativitásra, hogy ügyfeleim igényeit a lehető legjobban kielégítsem.

Hiszek abban, hogy a modern technológiák használatával a vállalkozások jobb eredményeket érhetnek el, és ezáltal még sikeresebbek lehetnek. Az általam kínált szolgáltatások az Ön vállalkozásának is segíthetnek ebben az növekedésben. Nézze meg portfóliómat a munkáimról és lépjen velem kapcsolatba most.

Kérjen még ma ajánlatot a feladatra, garantálom, hogy elégedett lesz a végeredménnyel.

portfólióm
Tekintse meg a portfóliómat, és találja meg az inspirációt saját projektjeihez. Ha szeretne egyedi, stílusos és hatékony weboldalt, akkor keressen fel, és dolgozzunk együtt, hogy elérjük ezt a célt!
Der PC-Guru Fehérgalléros villanyszerelő
Fehérgalléros villanyszerelő
bpklimas.hu - Bölcs Pál klímaszerelő oldala A Magyar Humángenetikai és Genomikai Társaság XIV. Kongresszusa
Dr. Ostorházy László, korróziós szakértő oldala 15th World Processing Tomato Congress and 17th International Symposium on Processing Tomato
LESZ 2023 LELKI EGÉSZSÉG VILÁGNAPI SZAKMAI KONFERENCIA Budapesti Műszaki Egyetem, Anyagtudomány és Technológia Tanszék 13th Balaton Symposium
Gems Engineering Kft. International Symposium on Pharma Industry: Changing Scenario (PICS 2023 Symposium)